Salı

Les Choristes


christopher barratier'in yönettiği müziklerini bruno coulais'in yaptığı, çok basit ve alışık olduğumuz bir hikaye üstüne kurgulanmış film. fransa'da filmi 8 milyon insan izlemiştir. hababam sınıfı-billy elliot-ölü ozanlar derneği gibi okul temalı filmler arasında bana göre çoktan klasikler kısmında yerini almıştır.

hababamın kurgusunun benzeri hayta öğrenciler topluluğu ama buna zıt olarak mahmut hocanın tersi öyle öğrenciye böyle müdür denilen bir müdür. sonradan mahmut hoca rolünü üstlenen bir müzik hocası. tek farkı suç işleyene ceza vermek yerine arkadaşça yaklaşmak. mahmut hoca karakterinin daha çok ikiye bölünmüş hali gibi. cezayı veren müdür arkadaşça yaklaşan müzik hocası. filmin sonu da gayet filmin kalitesine yakışır güzellikte. adından da anlaşılacağı üzere müziklere değinmiyorum bile.

filmin başında 50li yaşlarda orkestra şefi oalrk karşımıza çıkan zamanın hayta öğrencisi,içindeki müzik yeteneğini keşfeden hocasını hatırlamayarak ayıp etmiştir. ne varki, bunalım bir çocukluk geçiren arkadaşlarına göre ufaklık kalan pepinot karakteri daha vefalı ve film içerisinde bana göre daha ağır yükün altından o boyuna ve yaşına rağmen kalkmıştır.

*filmin soundtrackinden bir kaç şarkıyı da candan erçetin seslendirmiştir. şahsım adına ben filmdeki küçük veletlerden dinlemeyi daha çok seviyorum. candan erçetin'e lafım yok ama süper yetenekli aşmış müzik kültürü var üstüne gs lisesi'nde hocalık gibi ulvi bi iş yapıyor. ama ben alışamadım fransızca şarkılarına. merak edenler şarkıları araştırıp bulabilirler pek tabi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder